HBO Bez Tajemnic
Kampania interaktywna dla pierwszej polskiej produkcji HBO.
Seriale HBO zawsze są dużym wydarzeniem, ambitne i z gwiazdorską obsadą są adresowane do wymagających odbiorców.
Pierwszy serial polskiego oddziału HBO wymagał adekwatnej oprawy zarówno w sferze reklamy ATLowej oraz PR jak i w internecie, medium gdzie można (a wg nas trzeba) robić rzeczy ciekawsze i bardziej angażujące.
Dostaliśmy zadanie stworzenia angażującej kampanii to pierwszego serialu produkowanego w całości przez polski oddział HBO. Bez Tajemnic to propozycja z gwiazdorską obsadą, ale nieschlebiająca masowym gustom: wymagająca od widza skupienia i dotykająca sfer w życiu, które często „zamiatamy pod dywan”. Głównym bohaterem serialu jest psychoanalityk, w którego gabinecie pacjenci dochodzą prawdy szperając w zakamarkach swoich dusz w poszukiwaniu nierozwiązanych tajemnic. Wychodząc z tego założenia postanowiliśmy stworzyć interaktywną grę dziejącą się na flashowej stronie www i Facebooku.
Strona była pulpitem laptopa dr Wolskiego, bohatera serialu, na której użytkownicy mogli szperać w setkach maili, przeglądać zdjęcia z wakacji, czytać zapisy prywatnych rozmów w komunikatorze czy pograć w pasjansa.
Taka strona pozwoliła nam pogłębić każdą z postaci z serialu, wprowadzić nowe istniejące tylko w sieci, niejako dopisać drugie dno do fabuły znanej widzom z ekranu telewizora.
Codziennie po emisji odcinka na fanpage zadawane było pytanie związane z jego fabułą a do którego odpowiedź była ukryta na pulpicie dr Wolskiego. Czasem było to zdjęcie, czasem zdanie w korespondencji pomiędzy bohaterami. Wymagało to uważnego śledzenia zarówno serialu jak i jego drugiego dna w internecie. Efekt? Niebanalna, wymagająca i inteligentna rozrywka, taka jak serial Bez Tajemnic.
Kampania otrzymała nagrodę KTR 2012 za najlepszą kampanię interaktywną roku oraz została nominowana do europejskiej nagrody PromaxBDA jako najlepsza aplikacja interaktywna.
Copyright 2022 Brain