The Witcher 2

 

Identyfikacja i koncepcja artystyczna gry komputerowej.

 

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to najbardziej znana na świecie polska gra komputerowa. Pracowaliśmy nad marką od podstaw – stworzyliśmy logotyp, koncepcję artystyczną gry, interfejs użytkownika gry, stronę internetową, serię trailerów promocyjnych i dev diaries, plakaty reklamowe oraz 3 wzory koszulek.
Tworzenie gier to skomplikowany i żmudny proces. Przez wiele miesięcy pracownicy zajęci są developmentem, a marketing wewnętrzny zmuszony jest do robienia czegoś dziwnego – reklamowania produktu, który jeszcze nie istnieje. Do ostatniej chwili dev nie ma czasu na zastanowienie się, jak reklamować, a marketing jako oddzielna instancja, często nie rozumie produktu, ponieważ go nie tworzy. Tak tworzy się między nimi przepaść – jadna strona robi grę, druga ją reklamuje, i obydwie nie wiedzą, co robią drudzy. W tym momencie pojawiamy się my.
Rynek gier RPG jest nasycony, pełen zgranych konwencji. Znalezienie własnego stylu wyróżnia markę spośród konkurencji. Przy Wiedźminie 2 współpracowaliśmy wspólnie z szefem studia Cd Projekt RED, który wyznaczył nam jasny cel – aby wszystkie elementy kampanii były rozpoznawalne na 1 rzut oka.
Chcieliśmy w 2 minuty opowiedzieć widzowi, czym jest ta gra. Współpracowaliśmy z jednym ze scenarzystów gry, by wybrać fragmenty oddające jej sedno. Utwór muzyczny został stworzony specjalnie pod ten trailer. Trailer został przyjęty z wielkim entuzjazmem graczy, zdobył ocenę 9.8 na GT i był szczytowym elementem kampanii W2.
Komentarz z Gametrailers.com:
„The person who made the whole advertising campaign and these awsome trailers is probably the most wanted PR personality on the world at the moment:)”
Przez 1,5 roku dbaliśmy o to, by Wiedźmin zyskał własny, charakterystyczny styl graficzny. Mamy nadzieję, że gry jako gatunek dojrzeją do dbania o ich wizerunek – marka, którą widać sprzeda się lepiej.

 

 

 

witcher_09

 

 

witcher_01

 

witcher_02

 

witcher_03

 

witcher_04

 

witcher_05

 

witcher_06

 

witcher_08

 

 

Następny Poprzedni